2013-05-14

Vad är tre minuters feber?

När jag satte mig ner för att skapa bloggen så sökte jag i mitt sinne ett lämpligt namn. Jag landade i tre minuters feber. Det är ett uttryck från det land som Fru Feber kommer ifrån som hon brukar använda på mig. Dvs, när jag tar mig an något så gör jag det med en väldig iver till en början men så småningom brukar det sakta ner och kanske helt avta. Tre minuters feber.

Just nu har jag lite svårt att skriva för jag känner inte att jag har något att säga. Allt sparande och rapporterande görs kring månadsskifte och därimellan händer det inte så mycket. Jag har inte haft tillfälle att sätta mig ner än och läsa det som jag har tänkt läsa om investeringar, en bok av Peter Lynch samt en del andra mer omfattande blogginlägg. Detta skall sen mynna ut min investeringsfilosofi. Det som har hållt mig tillbaka är livet såklart, barn tar mycket tid och det börjar stå alltmer klart att det inte finns några skalfördelar med fler barn, tvärtom. Det finns ju dock tid kvar, jag är oftast vaken några timmar efter att hushållet är färdigt men jag har de senaste veckorna valt att bara koppla av en smula. Det behövs väl det med ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...