2013-05-03

17% garanterad avkastning

Hade ett samtal med en banktjänsteman nyss. I denna banken har vi våra försäkringar och lite annat men inte särskilt omfattande ekonomi i övrigt. Jag har väl egentligen inte för avsikt att ha särskilt mkt med dem att göra utan det är något som har varit liggande. Däremot upplyste han mig om att jag hade en möjlighet att få en kraftigt utökad rabatt på mina försäkringar med ett tillägg i mina tjänster, nämligen ett fondspar. Det är ju inte riktigt i linje med vad jag hade tänkt mig sen jag påbörjade min strävan efter att förbättra min ekonomi.

Men, eftersom vi har en dyr bilförsäkring så har rabatter ganska goda effekter på ekonomin. Jag sänker mina försäkringskostnader med motsvarande 17 % av kostnaden för mitt sparande (medräknat förvaltningskostnaden) vilket ju känns som ett bra alternativ. Samtidigt får jag ett sparande som ligger och puttrar lite och som inte smärtar så mycket i den vardagliga ekonomin. Kanske blir det en kul köpa prylar-pott där efter hand.

Nu inväntar jag papper på detta för genomläsning så att det inte döljer sig några överraskningar där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...