2013-05-02

Rapport - Sammanfattning April



Tillskottet från släkten till ungarna gjorde att vi fick en god start på vårt rapporterande.
Jag har läst lite på olika bloggar om huruvida man skall ta med lägenheten som en tillgång eller ej och åsikterna är många. Jag har lagt in den här och har egentligen en tanke om att jag ska låta den falla lite i värde varje månad men har inte ännu bestämt mig riktigt. Noterar nu att den har ökat i värde med en krona sedan april men det ett skrivfel. Jag har även isolerat tillgångarna utan bostad för att få en bättre känsla av vad vi faktiskt har som inte ligger i en lotteritillgång som bostäder ibland kan kännas som.

Eget kapital är dock inklusive bostad på både tillgång och skuldsidan. Eget kapital blir då lite lägre än tillgångarna på grund av övriga skulder.

Överlag känns det OK, jag tycker att vår höga belåning är lite jobbig, särskilt i en situation där man inte längre kan veta att man faktiskt får tillbaka pengarna vid en försäljning av bostaden. Samtidigt ser jag inte framför några möjligheter de kommande åren att ha en bostad utan att ha betalat pengar för den.

1 kommentar:

  1. En månatlig värdestegring på sin bostad med +0,00004% är ju alltid trevligt ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...