2013-04-23

Prylköp kvar 2013

Visst, visst, vi har sagt att vi ska styra upp vår ekonomi. Men vi är inte riktigt lika benhårda som inspirationskällorna och har fortfarande för avsikt att göra av med lite pengar på en del materiella ting. Vi köpte exempelvis en iPad i helgen vilket jag personligen inte kände ett särskilt stort behov av och som dessutom var jobbig att köpa med bloggen i bakhuvudet. Hade jag haft en större läsekrets hade man väl fått utstå bannor för en sådan sak.

Utöver detta så vill jag finna ork att läsa in mig på någon bra medialösning för hemmet. Just nu tänker jag mig nog en vanlig dator som fjärrstyrs till TV och andra enheter som behöver kunna nyttja den. Alltså i princip en nätverkshårdisk med operativsystem. Det finns ju enklare lösningar för detta men jag har också en tanke att ha två stationära skärmar till denna och ha som arbetsstation i hemmet. Vi får se hur det blir i slutändan. Med Apple TV så kommer även paddan fylla en funktion här som fjärrkontroll. Jag tänker mig att det kommer gå loss på mellan 5 000 och 10 000 kr.

Slutligen har jag länge önskat mig en bra kamera för att kunna dokumentera våra barn med nåt bättre än iPhones och liknande. Jag var rätt fotointresserad som ung men det rann ut en del i sanden när min analoga systemkamera gick sönder. Dessutom var det precis i skiftet analogt/digitalt och utan tillgång till mörkrum så falnade intresset. Detta är jag beredd att betala 8 000 - 10 000 kr. I sanningens namn tror jag inte det kommer bli av dock. Jag är mer sugen på att köpa sparande just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...