2013-04-26

Köp av Industrivärden

Eftersom jag inte än har hunnit etablera någon detaljerad bild av hur jag skall försöka placera min pengar så blev jag min vana trogen lite spontan. Noterade att Lundaluppen köpte på sig lite mer Industrivärden med anledning av att utdelningen ännu inte avskiljts. Industrivärden tycks vara en aktie som stämmer med de än så länge lösa tankar jag har vad jag vill investera i och köpte därför en liten post. Hade egentligen för avsikt att avyttra Doro för att få ytterligare lite kapital till detta köp men bestämde mig för att invänta den avkastningen då den egentligen är högre än Industrivärden på dagsaktuell kurs. Men Doro är inte ett bolag som jag spontant känner är vad jag vill vara i och kommer därför sikta på att sälja under året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...