2013-11-22

Den stora frossan - Starbreeze

Även om jag fortfarande inte har förlorat min tilltro till en positiv utveckling framöver så är det onekligen svettigt att se kursen rasa i två dagar. Det gör stor skillnad i portföljen som har gått från ett fint positivt resultat till minus. Det är svårt att sia om varför marknaden reagerar som den gör, rapporten var väldigt bra i mina ögon och jag tror fortfarande att ett helårsresultat på 100 MSEK är rimligt. Rimligen så är det mycket psykologi nu som leder till utförsäljning. Det enda som är tråkigt är att man såklart inte sålde högt för att köpa in sig nu men "hindsight is always 20/20".

Jag har tagit tillfället i akt och snittat ner lite grann men eftersom innehavet var rätt stort gör nya köp inte så väldigt mycket på mitt GAV.

Det är dags att stänga börsen för helgen och låta det ligga och mumma till sig över helgen. Det enda som är negativt för min spekulation nu är att uppgången troligen kommer låta sig dröja och att jag troligtvis får sitta kvar med aktierna längre än beräknat för att nå min målkurs.

Ha en trevlig helg!

8 kommentarer:

  1. Vad är din målkurs? Tror du inte att den snart kommer att komma tillbaka till .70?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, 0,7 tror jag den når rätt snabbt igen eftersom vinsten Q1 kan motivera ett pris däromkring på en schysst värdering. Jag har haft som målsättning att sälja kring 0,95.

      Radera
  2. När är din spontana gissning att den når 0.7 igen och tror du att den sjunker under 50 öre innan dess? Om vi ska börja spekulera tid dvs...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns alldeles för mycket osäkra faktorer för att kunna gissa bra, inte minst min egen kunskap. För två börsdagar sedan var det inte många som trodde att den skulle komma under 0,7 eller 0,6. Eftersom verksamheten går så pass bra som den gör nu så kan det mycket väl komma en rekyl utan triggers ganska snabbt som nog tar oss upp till ca 0,7. I annat fall kanske spek inför nästa rapport i februari. Således 0-3 månader. Huruvida den fortsätter falla har jag ingen aning om, kanske om det finns fler nervösa innehav med låga GAV. I min värld är den dock alldeles för nedtryckt nu.

      Radera
  3. Hejsan! Hur ser du på veckans utveckling?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite tudelat. Det finns fortsatt någon eller några som sitter och verkar leka med orderdjupet vilket försvårar en uppgång då köpsidan är ganska avvaktande. Känns som att de flesta sitter och bottenfiskar lite och att köpviljan inte är tillräckligt stor för att driva upp kursen. Men kanske kan stiltjen som verkar infinna sig nu innebära att tradarna tappar lite intresse och att den då kan återhämta sig en aning.

      Radera
    2. Om du ska behöva gissa när tror du då att den är tillbaka runt 70 öre?

      Radera
    3. Hej

      Har skrivit lite om STAR i mitt senaste inlägg.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...