2013-12-01

Månadsrapport November - den lite tråkiga rapporten

November har tyvärr inte utvecklats särskilt väl. Sparande och liknande rullar på enligt mall (ungefär) men aktierna har tagit stryk. 

Starbreeze
Jag tycker fortfarande att caset är starkt och rapporten som kom under månaden var bra. Tyvärr fanns det kanske väldigt stora förväntningar som ledde till några större utförsäljningar vilket satte fart på kursen nedåt. Jag köpte på mig vid något tillfälle men kursen fortsatte tyvärr ner även efter det. Jag tror fortfarande på en återhämtning men den här reaktionen gör nog att många drar öronen åt sig och att en rättvis värdering kan ta längre tid att nå. Min gissning är fortfarande att det bör komma en hyfsad återhämtning upp till nivån 0,7-0,8 inom tre månader. Mycket hänger väl på hur kvartalet fortlöper samt eventuella andra nyheter om listbyte som kanske kan vara kursdrivande. Spontant skulle jag säga att det är starkt köpläge både på kort och lång sikt nu men för min del så får jag nog tagga ner här, exponeringen är rätt stor här vilket också har gjort att månaden har gått så dåligt.

Etrion
Inte så mycket att säga om Etrion. Jag gillar bolaget av många faktorer men har väl tyvärr köpt lite dyrt. Jag är beredd att ligga kvar länge här och eftersom dom har en uttalad strategi att påbörja utdelning så fort som möjligt finns en chans att få lite stålar tillbaka så småningom. Samtidigt vill jag gärna se att de sänker kostnaderna på sin belåning först för att stärka sin resultaträkning.
Bonus: "Kändisägare" i Jan Dinkelspiel som nämnde bolaget i senaste Sparpodden.






2 kommentarer:

  1. Hej! Snubblade in på din blogg och ser att du också har Starbreeze i portföljen. Efter rapporten så har försäljningen fortsatt, förra rean så höll sig PD2 högt upp på topplistan och nu är det snart dags för REA igen. Jag själv tror starkt på cased och på en återhämtning, vad tror du kommer att trigga den? Det finns egentligen många triggers, vilka tror du på?

    SvaraRadera
  2. Svårt att säga. Frågan är om marknaden kommer nöja sig med endast ett kvartal till för att se huruvida strategin med pulser för att förlänga livslängden är tillräckligt bra. Jag tror att nästa rapport kommer vara bra men det behöver ju bevisligen inte innebära en uppgång. Starka framtida triggers tror tyvärr jag nog endast är starka rapporter samt kanske annonsering utav Storm. Information som hade varit intressant att se hade varit detaljer kring royalty-fördelning på sådana DLC som kanske inte är del utav samarbetet med 505, detaljer kring framtida royalty-program. Annonsering om listbyte är kanske ingen trigger i sig, till viss del kanske men ett avklarat listbyte kan vara intressant på lite längre sikt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...