2013-12-31

Månadsrapport blir årsrapport

Det finns endast några timmar kvar av året och eftersom inget kommer hända i december som påverkar ekonomin så rundar jag av idag.


Överlag är jag väldigt nöjd med året. Vi har sänkt våra skulder, ökat vårt sparande och ökat vårt ägande i aktier. December månad innebar en uppgång igen efter november månads dipp. Vi har dock haft extremt höga utgifter senaste tiden. Fakturor att betala den här månaden var ca 50 000 och nästa månad blir också högt. Haft en hel del födelsedagar, julfirande och bilreparationer att betala för.

Totalt i år har vi ökat vårt egna kapital med 217 150 kr vilket känns som otroligt mycket. Jag är mycket tveksam till att vi hade haft det resultatet om jag inte hade börjat strukturera ekonomin på det här viset. Jag bloggar rätt lite men det har ändå bidragit till att jag åtminstone har fortsatt följa upp utvecklingen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...