2013-11-07

Gröna bolag - Etrion lyfter

Min mamma bad mig för ett tag sedan att leta upp en grön aktie åt henne som sysslade med alternativ energi men inte vindkraft. Efter en ganska liten insats så hittade jag Etrion som inte såg helt illa ut. Det hela handlade om en liten post som hade kunnat förloras utan ledsna miner i vilket fall. Vilket kanske är synd eftersom aktien idag hoppar runt 12 %.

Så sent som igår började jag drafta ett inlägg kring just gröna bolag eftersom jag själv tycker att det är ett intressant område och när någon hittar rätt här tror jag att man kommer att hitta väldigt rätt. Jag ville dock göra min läxa och inte bara köpa Etrion utan djupare studier. och hann inte vidare långt innan barn skulle utfodras och alla sysslor som kommer där till. Nu kanske man skall sätta sig ner och fundera på potentialen framåt. Om deras tillväxtprognoser håller så ser framtiden väldigt ljus ut.

Är det någon annan som har intressanta gröna bolag som är värda att titta på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...