2013-08-01

Månadsrapport - Juli

Efter lite semester och annat tjafs så är det så dags för att månadsrapportera igen.

På lånesidan har det inte hänt något anmärkningsvärt egentligen. Vi har fortfarande inte gjort något med det som återstår utav skatteåterbäringen. Vi får väl se om det går mot en amortering eller inte.

Sparandet rullar på som vanligt. Privatsparande kanske vi avbryter vid 50k för att istället lägga mer av pengarna på aktier och liknande. Har flyttat en stor del av barnsparande till en kapitalförsäkring istället och det är där det löpande sparandet kommer att ske.

Aktierna har sålts av och allt är flyttat till en ISK. Har köpt tillbaka Industrivärden samt gårdagens köp utav Rejlers. Kikar på fler alternativ att köpa men det känns som att det har varit lite rally senaste tiden. Svårt att stå emot, det är ju roligt att shoppa. Tittar en hel del på Atlas Copco för tillfället, kanske ger mig på en analys här på bloggen.

Första gången tror jag som fonder är med, dock till viss del anonymiserade. Redovisar dessa nu då jag dels har mitt lilla spar för att få försäkringsrabatter samt barnens fondsparande som idag till fullo placeras i Avanza Zero.

Sammanfattningen ser ganska trevlig ut men jag får påminna mig själv om att ungefär hälften av förbättringen beror på gåvor. Så vi har inte oss själva att tacka i full utsträckning. Tycker dock om att se lånedelen minska och när privatskulden är borta kommer vi kunna vrida upp tempot på amorteringar ytterligare. Dock har vi börjat kika på hus så den där lånedelen lär gå upp med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...