2013-08-20

Löneförhandling avslutad

Årets löneförhandling är för min del avslutad. Det var inte vidare mycket till förhandling, jag har presterat väl och lade fram mina argument. Detta var dock mest ett spel för gallerierna, jag skall byta tjänst strax och förknippat med det är det ändå en ny lön. Således har jag fört parallella diskussioner med min gamla och nya chef (till bådas vetskap). Nu blev det dock så att den löner jag får den nya lönen sätts som den årliga löneförändringen (trots att tjänsten inte påbörjas förrän om några månader). Det blev en fin liten bonus kan man väl kalla det och innebar ett lyft på 20 %. Inte illa pinkat. Än viktigare dock är att tjänsten blir högre, roligare, tuffare och mer lärorik. Nya dörrar kommer att öppnas och utveckling framåt och uppåt kommer säkert att finnas.

Fru Feber skall också få en ny tjänst när hon återvänder från sin föräldraledighet men lönen till den är inte klar än. Jag förespråkar att hon inte skall göra tjänsten för mindre än ett lyft på åtminstone 15 %. I sanningens namn skulle hon fortfarande vara en billig anställd till den summan och vi får hoppas att de inte skambudar. Dessa lyft för oss två kommer innebära en hel del extra utrymme till sparande men jag råkar veta att kära Fru Feber snabbt omsatte det i höjt maxtak för husköp, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...