2013-10-29

Utdelningar 2013

I brist på uppslag postar jag en kort sammanfattning av utdelningar hittills under året.

Merparten av de utdelningar som listas ovan kommer från aktier som jag idag inte innehar längre eller inte var inköpta med någon tanke om utdelningens storlek. Industrivärden finns dock fortfarande kvar och var köpt med syftet att ha på lång sikt och med goda utdelningar. AIG är ett svagt utdelningscase idag men som har potential framåt. ARCP är den aktie jag innehar idag som har högst direktavkastning och som delar ut månatligen.

Jag kommer nog ha svårt att hålla mig till en enbart väldigt defensiv portfölj, det är roligt med lite mer offensiv spekulation (lätt att säga i goda tider givetvis) och någon slags uppdelning mellan de två kommer jag behöva välja.

Under återstoden av året väntar jag alltså på utdelningar för AIG och ARCP (även om vissa av dessa trillar in på kontot efter årsskiftet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...