2013-10-03

Funderade på Neurovive

För några år sedan rekommenderade en vän mig att köpa Neurovive vilket jag aldrig gjorde. Kursen har inte heller presterat särskilt väl sedan dess.

Bolaget sysslar med medicinsk forskning/utveckling och gör idag ingen vinst. Således heller ingen utdelning. Studerar man vad som snackas om det lite på nätet så finns det många som säger att den är klart undervärderad och borde lyfta runt 40-50 %. Det är ju rätt lockande siffror. Men jag tycker ändå att det tar emot att trycka på knappen. Varför?
  • Jag förstår inte riktigt vad dom håller på med och om det går bra eller dåligt.
  • Risken är skyhög och det finns inga pengar att plocka ut om man ligger kvar med en rasad kurs givet avsaknad av utdelning
  • Studier har nyligen eller skall påbörjas vilket innebär att kursens öde vilar i studiens utfall. Hur det kan sluta har man sett förr med 95 % ner (Bioinvent t ex om jag minns rätt, som kanske är en mer intressant högriskare)
Jag behöver läsa och förstå mer innan jag vågar köpa här eftersom jag inte ser något klart case framför mig.

1 kommentar:

  1. Här finns lite mer kött på benen: http://www.redeye.se/aktiebloggen/neurovive/neurovive-mot-miljardvardering

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...