2013-09-04

Månadsrapport - Augusti

Augusti blev oavsiktligt en mycket bra månad för ekonomin..


På lånesidan har nu amorteringarna till banken höjts till 5000 kr per månad. Jag städade dessutom den sista kakan av privatlånet, dels för att de pengarna kunde gå vidare till andra ändamål och för att jag dessutom hade en slant över tack vare en bonus. Dessutom skedde en liten återbetalning av misstag på skulden till barn.


Aktierna har lidit sista veckan av augusti men givet att jag nu har bestämt mig för att hålla kvar de här aktierna en längre tid så bekommer det inte mig särskilt mycket. Dock vill jag få upp omfattningen av portföljen så att den omfattar 8-10 bolag så att jag lätt kan lägga pengar varje månad på den aktie i portföljen som ser mest lockande ut då.


Sammanfattningen ser bra ut. Det är ju vanskligt att räkna med lägenhetens värde som en del av vår förmögenhet men utan den så slår ju bolånen väldigt hårt mot balansen. Hade dessutom en mäklare på besök häromdagen då vi funderar på att sälja. Värdet är minst kvar och eventuellt kan vi få ut 100'-150' mer. Jag är i alla fall väldigt nöjd med utvecklingen om än att väldigt lite ökning kommer från slipade investeringar och mer från amorteringar och sparande.

Edit: noterade att jag inte hade sänkt vårt spar med motsvarande summa som fördes över till ISK:n. Resultatet fortfarande bra men inte lika kanon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...