2013-09-16

Inköp Fortum och Starbreeze

Eftersom Atlas Copco inte såg ut att nå köpkriteriet så skrotade jag den och la pengarna på två andra aktier.

Fortum verkar vara en stor favorit i bloggosfären och givet möjligheten till hög direktavkastning så plockade jag in den.

Starbreeze var ett sådant köp som jag hade gjort förr. Ogrundat, förhastat och med förhoppningar. Ångrade mig i samma stund som jag gjorde köpet men gjort är gjort. Ligger givetvis ned en aning men det verkar finnas en fortsatt stark tilltro till ytterligare uppgång. Köpte den för en kortsiktig affär och hoppas på att plocka hem 10-20%.

Starbreeze-pengarna låg egentligen redan i en annan order, American Capital Realty Properties, som jag hade tänkt köpa på "inrådan" av ägamintid som har ett enastående trackrecord. Jag hoppas fortfarande kunna gå in där rätt snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...